Públic objectiu: Ciutadania en general
Temporalitat de la campanya: 4 anys
Any de desenvolupament: 2018-21
Entitat organitzadora: Consell Comarcal del Baix Camp
El Consell Comarcal del Baix Camp opta per una campanya centrada en els beneficis ambientals i econòmics tangibles que té la recollida selectiva per al municipi i la ciutadania. Amb aquest objectiu, es consensua retornar a cada municipi els diners procedents de l’increment de la recollida selectiva per tal d’invertir-los en un projecte social via pressupostos participatius.
La campanya la ‘Bona brossa’ s’inicia de forma pilot als municipis de l’Aleixar, Maspujols i Vilanova d’Escornalbou, amb la previsió d’incorporar progressivament 27 municipis de la comarca.
La campanya té com a punt de partida una sèrie d’impactes de comunicació genèrics (cartelleria, gif animat, vídeo, materials per a les xarxes socials, anuncis de premsa i falques per als mitjans, tríptic informatiu, una web específica per a la campanya i bosses de ràfia per a facilitar la recollida selectiva del paper, el vidre i els envasos). A mesura que la campanya s’implementa a cada municipi, les accions de comunicació es personalitzen i s’encaminen per posar en marxa cada procés participatiu. D’aquesta manera, un grup motor ciutadà de cada municipi estableix les accions i activitats concretes a desenvolupar al seu poble per a fer arribar el missatge de la ‘Bona Brossa’ a tot el veïnat.