Públic objectiu: Ciutadania en general, comerços i escoles
Temporalitat de la campanya: 4 anys
Any de desenvolupament: 2018-21
Entitat organitzadora: Consell Comarcal de la Selva
Durant quatre anys el Consell Comarcal de la Selva ha desenvolupat tres accions diferenciades.
D’una banda, es fomenta el reciclatge dels envasos a través del recurs lúdic d’una ruleta de la fortuna, ‘La ruleta dels envasos’. La campanya inclou la producció d’un punt informatiu, la ruleta i un joc de proves que s’implementen de forma itinerant en actes festius a 21 municipis de la comarca. L’activitat està dirigida per un equip d’educació ambiental i s’entreguen diversos regals relacionats amb la recollida de residus municipals com són miniglús de vidre o un ventall d’articles fabricats amb materials reciclats. Posteriorment, aquesta activitat s’adapta als requisits sanitaris en el marc de la Covid-19.
Per l’altra banda, s’instaura la campanya informativa ‘Recicla porta a porta’ per a la instauració de la recollida selectiva porta a porta de 4 fraccions a Caldes de Malavella i de 5 fraccions a Sils. En ambdós municipis es realitzen sessions informatives i de repartiment de contenidors per a facilitar el reciclatge a les llars. Per tal de comunicar la campanya es dissenyen una sèrie de materials com pancartes, banderoles, imants, circulars i fulletons. Parcialment, la campanya es comunica també a través dels impactes als mitjans de comunicació locals i a través de les xarxes socials i les webs municipals.
L’any 2021 s’inicia la campanya ‘Junts cap al reciclatge 100%’ per donar a conèixer a la ciutadania l’inici del sistema de recollida porta a porta de 5 fraccions a Hostalric. A més a més, s’efectuen accions de continuïtat als municipis de Breda, Caldes, Osor, Riudellots, Sant Hilari Sacalm, Sils i Vilobí d’Onyar per reforçar la recollida del vidre i per facilitar la separació en origen amb el lliurament de bosses de ràfia tricolor.
La campanya a Hostalric utilitza uns recursos molt similars als que s’han desenvolupat a Caldes i Sils anteriorment com són les sessions informatives i de repartiment de contenidors per a les llars i el disseny de materials comunicatius com pancartes, banderoles, imants, circulars i fulletons. La campanya també utilitza els mitjans de comunicació locals, les xarxes socials i les webs municipals per arribar a la ciutadania de forma més massiva.